OP Autorahoituspalvelun saavutettavuusseloste

Tämä seloste koskee OP:n Autorahoituspalvelun (https://autonostajanapuri.fi/) saavutettavuutta. Sivusto on osa OP Yrityspankki Oyj:n palvelutarjontaa.

Saavutettavuusvaatimuksia koskevat säännökset ovat Digitaalisten palveluiden tarjoamista koskevassa laissa.

Tämä saavutettavuusseloste on laadittu 9.12.2020 ja sitä on viimeksi päivitetty 9.12.2020.


Digipalvelun saavutettavuuden tila

OP Autorahoitus -verkkopalvelun saavutettavuutta on arvioitu itsearviointina, eikä palvelu täytä tällä hetkellä saavutettavuusvaatimuksia.

Vaatimusten noudattamatta jättämiset ja vaatimuksiin sovellettavat poikkeukset mainitaan jäljempänä.

Sisällöt, jotka eivät ole saavutettavia

Vuonna 2021 Autorahoituspalvelusta julkaistaan uusi versio. Tämän vuoksi nykyisen toteutuksen tarkemmat saavutettavuuspuutteet on tarkemmin selvittämättä.

Sisällöt, jotka eivät ole saavutettavia kohtuuttoman rasitteen perusteella

Koska nykyiseen kokonaisuuteen on tulossa merkittäviä muutoksia vuoden 2021 aikana, ei nykytoteutukseen tulla tekemään korjauksia.

Uudistamisen yhteydessä otetaan saavutettavuusvaatimukset huomioon.

Rahoitusta voi hakea myös suoraan OP:n rahoitusta tarjoavassa kumppaniliikkeessä, missä myyjä voi tehdä asiakkaalle rahoitushakemuksen käyttäen myyjäliikejärjestelmää.

PDF-dokumentit (asiakirjat)

Palvelussa olevia liitetiedostoja kuten ehtoja (pdf) ja sopimuksia (pdf) muutetaan saavutettavaksi. Asiakirjojen ja lomakkeiden suuresta määrästä johtuen asiakirjoissa on puutteita.


Saavutettavuuspalaute

Löysitkö puutteita digitaalisten palveluidemme saavutettavuudesta? Jos et löytänyt vastausta saavutettavuusselosteesta, anna palautetta.

Anna palautetta saavutettavuudesta ›

Palautteisiin liittyvä henkilötietojen käsittely

Kirjautumattoman asiakkaan antama palaute on anonyymiä, jos asiakas ei anna yhteystietojaan. Kirjautumattomalta asiakkaalta kysytään nimeä sekä sähköpostiosoitetta tai puhelinnumeroa, jotka tarvitaan, jos asiakas toivoo yhteydenottoa. Kirjautuneesta asiakkaasta tallennetaan palautejärjestelmään asiakkaan tai yrityksen edustajan henkilötunnus, nimi ja paikallinen osuuspankki, jonka asiakas palautteen antaja on. Lisäksi yritysasiakkaasta tallennetaan yrityksen nimi ja y-tunnus. Jos kirjautunut asiakas toivoo yhteydenottoa, tallennetaan myös puhelinnumero tai sähköpostiosoite. Lisäksi palautejärjestelmään tallennetaan asiakkaan antama palaute sekä asiakkaan kertoma tieto siitä, mitä apuvälineohjelmaa tai -laitetta hän käyttää.

Kerättyjä henkilötietoja käytetään ainoastaan asiakaspalautteen käsittelemiseksi, jolloin tavoitteena on parantaa ja kehittää asiakaskokemusta sekä OP Ryhmän palveluita. Henkilötietoja käsitellään OP Ryhmän finanssilaitosten asiakasrekistereissä.

Lue lisätiedot henkilötietojen käsittelystä ja tietosuojaselosteet ›


Valvova viranomainen

Jos sivustolla on saavutettavuusongelmia ja et löydä siihen tarkennusta saavutettavuusselosteelta, toivoisimme sinulta palautetta yllä olevan linkin kautta. Vastaamme sinulle lain edellyttämän 14 päivän kuluessa, mikäli annat lomakkeella yhteystietosi.

Mikäli et ole tyytyväinen antamaamme vastaukseen tai emme vastaisi palautteeseesi ollenkaan, voit olla yhteydessä valvovaan viranomaiseen eli Etelä-Suomen aluehallintovirastoon.


Valvontaviranomaisen yhteystiedot

Etelä-Suomen aluehallintovirasto

Takaisin etusivulle ›